جهانگیری: اسرائيل آدم فرستاد داخل نفتکش ما و آن را منفجر کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئيس جمهور ایران، با اشاره به برخی رویدادهای دوران دولت روحانی گفته است در مقطعی «اسرائیل آدم می‌فرستاد داخل نفت کش ما و آن را منفجر می‌کرد.»

او که صبح روز دوشنبه ۱۱ مرداد، در آخرین جلسه مدیران دولت روحانی سخن می‌گفت، بدون ارائه جزئیات گفت که در این دوران «به ۱۲ نفتکش ما آسیب زده و منفجر کردند.»

ادعای حمله به ۱۲ نفتکش را اسحاق جهانگیری روز ۱۰ اردیبهشت امسال نیز در نشستی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس مطرح کرده بود ولی تاکنون جزئیات این حملات و اینکه توسط چه گروه یا کشوری انجام شده، توضیح نداده است.

ادعای انفجار نفتکش ایران توسط اسرائيل در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر ایران از سوی اسرائيل و بریتانیا و آمریکا به عنوان طرح و مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان معرفی شده است.

جهانگیری در نشست امروز همچنین با تعریف و تمجید از عملکرد دولت روحانی گفته است «کشور در ریل خوبی قرار گرفته» و از «شرایط سخت» عبور کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های اخیر، با افزایش بحران‌های اقتصادی، فقر، فساد، تبعیض، حاشیه‌نشینی و پیامدهای بحران کرونا و کم‌آبی، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های زنجیره‌ای و گسترده‌ای در ایران شکل گرفته است که برخی از این اعتراض‌ها مانند آبان ۹۸ با سرکوب گسترده و کشتار معترضان توسط نیروهای نظامی و انتظامی همراه بوده است.

خروج از نسخه موبایل